Inglés
1º secundaria “Centenario 5 de Mayo”
Cadereyta de Montes
School cycle: 2019-2020
Teacher: José Guadalupe Marcos
Hipólito
First Grade
Social
Practice of the Language
Read and rewrite informative texts from a
particular field
Environment
Academic and Educational
Specific
competency
Write notes to describe the components of
different human body systems in a chart
Product
Charts of human body system
Achievements:
·
Answer questions in order to give a
description.
·
Structures and writes sentences.
·
Organize terms and descriptions into a table.
·
Writes sentences in order to write notes.
·
erifies spelling conventions in order to edit
notes.
Nota
Enviar
evidencias al siguiente correo englishworkpp@outlook.com deberá contener grado y grupo, nombre del
alumno empezando por apellidos. De igual manera al enviar el correo agregar
como asunto la misma información (grado, grupo y nombre)
Las
evidencias pueden ser fotos de los trabajos realizados.
Actividades 18/ mayo /
2020 – 22/mayo/ 2020
Nombre alumno ________________________ grado y
grupo ________
1.
Lee la
siguiente definición en inglés y trata de adivinar el significado y escríbelo,
después traduce el significado de inglés a español y compara con lo que
adivinaste.
BREATHE: To take air, oxygen into the lungs and expel it, inhale and
exhale.
Adivina el
significado__________________________________________
Traducción al
español_________________________________________
2. Completa
el siguiente mapa de palabras en inglés.
3.
Circle
the best answer for the following question.
What system do we use to breathe?
a) Circulatory system
b) Digestive system
c) Urinary system
d) Respiratory system
4.
Here
we have a chart of the parts of the respiratory systems human beings have. Can
you recognize them?
5.
Busca
el significado en español de cada una de las partes del diagrama anterior y
escríbelos en la siguiente lista.
Larynx
_____________________
Trachea
____________________
Right
main bronchu ___________
Righ
lungs __________________
Nasal
cavity _________________
Left
lung ___________________
|
Oral
cavity ___________________
Pharynx _____________________
Left
main bronchus _____________
Bronchi ______________________
Alveoli ________________________
Diaphragm ____________________
|
Enviar
evidencias a englishworkpp@outlook.com con
sus datos; grupo, nombre completo del alumno empezando por apellidos. (Procurar
que su escritura sea clara)
Inglés.
2º secundaria “Centenario 5 de Mayo”
Cadereyta de Montes
School cycle: 2019-2020
Teacher: José Guadalupe Marcos
Hipólito
Second grade
Social practice of the language
Read and rewrite
informative texts from a particular field.
Environment
Academic and
educational.
Specific competency
Rewrite information
to explain how a machine or device works.
Product B
Poster about the
operation of a machine or device.
Achievements
·
Selects and paraphrases sentences.
·
Organizes and links main ideas and the
information explaining them, in a diagram.
·
Rewrites sentences in order to give
explanations.
Nota
Enviar evidencias al siguiente correo englishworkpp@outlook.com deberá contener grado
y grupo, nombre del alumno empezando por apellidos. De igual manera al enviar
el correo agregar como asunto la misma información (grado, grupo y nombre)
Las evidencias pueden ser fotos de los
trabajos realizados.
Actividades
18/ mayo / 2020 – 22/mayo/ 2020
1. lee el vocabulario y su significado en inglés, en la
segunda tabla escribe la descripción del vocabulario en español. Sigue el
ejemplo.
Simple Machines
force
|
Exerting
pressure or influence over object or substance.
|
friction
|
The
act of a surface or an object rubbing against each other.
|
fulcrum
|
The
support on which a lever turns or is helped in moving or lifting something.
|
inclined
plane
|
A
plank or plane surface put at an angle to a horizontal surface.
|
lever
|
A
bar which rests on a fulcrum.
|
load
|
Amount
of work a machine is expected to perform.
|
machine
|
Any
device that applies or changes the direction of power force, or motion.
|
axle
|
Bar
on which a wheel turns.
|
power
|
Strength
or force that can be exerted on other bodies.
|
pull
|
To
move, usually with force or effort.
|
pulley
|
A
wheel that has a groove in the rim where a rope can run and change the
direction of the pull.
|
push
|
To
move something away by pressing against it.
|
screw
|
Cylinder
with a ridge winding around it. It's a simple machine.
|
spring
|
Something
that produces action, a moving force.
|
tool
|
An
instrument of work.
|
torque
|
A
force that causes rotation.
|
wedge
|
To
force an opening.
|
wheel
|
A
round frame that turns on a pin or shaft in its middle.
|
work
|
An
effort in doing or making something.
|
Palabra en ingles
|
Descripción en
español
|
Force
|
Ejercer
presión o influencia sobre un objeto o sustancia.
|
friction
|
El
acto de una superficie o un objeto frotándose uno contra el otro.
|
fulcrum
|
|
inclined
plane
|
|
lever
|
|
load
|
|
machine
|
|
axle
|
|
power
|
|
pull
|
|
pulley
|
|
push
|
|
screw
|
|
spring
|
|
tool
|
|
torque
|
|
wedge
|
|
wheel
|
|
work
|
|
Simple machines
2. Unscramble the Word below (desifra las
palabras) y escribe la palabra
correcta sobre la línea.
1. relev________________
2. eswcr________________
3. innelicd_______________
4. ylplue________________
5. eewdg_______________
6. exal_________________
7. rocfe________________
8. leehw________________
|
9. orwk________________
10. rpweo______________
11. tionfric_____________
12. macenih____________
13. ullp________________
14. phsu_______________
15. loot________________
|
3. Del vocabulario anterior dibuja la
acción de cada una.
Ejemplo:
grupo, nombre completo del alumno empezando por apellidos.
(Procurar
que su escritura sea clara)
Inglés
3º secundaria “Centenario 5 de Mayo”
Cadereyta de Montes
School cycle: 2019-2020
Teacher: José Guadalupe
Marcos Hipólito
Social practice of the language: Read and rewrite informative texts from a particular field.
Environment: Academic and educational.
Specific competency: Write a short report about a historical event.
Product B: Report anthology of historical events.
Achievements
·
Formulates questions in order to distinguish
between main and secondary ideas.
·
Writes simple and complex sentences.
·
Links sentences together in order to make a
paragraph.
·
Writes a short report, based on a model.
·
Check spelling conventions and adjusts language
according to intended audience and purpose, to edit.
Nota
Enviar
evidencias al siguiente correo englishworkpp@outlook.com deberá contener grado y grupo, nombre del
alumno empezando por apellidos. De igual manera al enviar el correo agregar
como asunto la misma información (grado, grupo y nombre)
Las
evidencias pueden ser fotos de los trabajos realizados.
Actividades 18/ mayo /
2020 – 22/mayo/ 2020
Historical
Events
1.
Read
this article and complete the timeline of events in Octavio Paz life.
(Lee
este artículo y completa la línea de tiempo de los eventos de la vida de
Octavio paz)
2.
Match
the questions to the answers.
When was
Octavio Paz born?
|
____ a)
in 1914.
|
Where was
he born?
|
____ b)
Sunstone.
|
What was
his occupation?
|
____ c)
On April 19th, 1998.
|
What is
his best know poem?
|
____ d)
In Mixcoac, Mexico City.
|
When did
he die?
|
____ e)
He was a poet, a critic and diplomat
|
When was
Octavio Paz born?
|
____ a)
in 1914.
|
3.
Investiga
que son los conectores en inglés y para que se utilizan. Escríbelo las
definiciones en inglés y en español y escribe algunos ejemplos de conectores.
________________________________________________
Definición en
inglés
|
Definición en
español
___________________________________________________
|
4.
Read
one more time the text and identify the connectors and underline them. (lee el
texto una vez más, identifica los conectores y subráyalos) and answer the next
question
How many did you find?
_________________________
5.
Answer
the next questions
What do you think the text is about?
Can you identify the topic? _______________________________
Identify unknown words in the text and underline them with
blue color and write them. (Subraya las palabras que ya conocías en el texto y
escribe un listado de ellas con su significado)
________________________________________________________________
|
Significado en
español
|
________________________________________________________________
|
Palabras en ingles
|
Enviar evidencias a englishworkpp@outlook.com con
sus datos; grupo, nombre completo del alumno empezando por apellidos. (Procurar
que su escritura sea clara)
Hay alguna fecha límite?
ResponderEliminarY si no lo hago, ¿Qué pasa?
ResponderEliminar