martes, 19 de mayo de 2020

inglés 1, 2, 3 profr. José Guadalupe Marcos Hipólito








Inglés
1º secundaria “Centenario 5 de Mayo”
Cadereyta de Montes
School cycle: 2019-2020
Teacher: José Guadalupe Marcos Hipólito


First Grade
Social Practice of the Language
Read and rewrite informative texts from a particular field
Environment
Academic and Educational
Specific competency
Write notes to describe the components of different human body systems in a chart
Product
Charts of human body system


Achievements:
·         Answer questions in order to give a description.
·         Structures and writes sentences.
·         Organize terms and descriptions into a table.
·         Writes sentences in order to write notes.
·         erifies spelling conventions in order to edit notes.

Nota
Enviar evidencias al siguiente correo englishworkpp@outlook.com deberá contener grado y grupo, nombre del alumno empezando por apellidos. De igual manera al enviar el correo agregar como asunto la misma información (grado, grupo y nombre)
Las evidencias pueden ser fotos de los trabajos realizados.





Actividades 18/ mayo / 2020 – 22/mayo/ 2020

Nombre alumno ________________________ grado y grupo ________
1.    
      Lee la siguiente definición en inglés y trata de adivinar el significado y escríbelo, después traduce el significado de inglés a español y compara con lo que adivinaste.

BREATHE: To take air, oxygen into the lungs and expel it, inhale and exhale.

Adivina el significado__________________________________________

Traducción al español_________________________________________

2.    Completa el siguiente mapa de palabras en inglés.




  

3.    Circle the best answer for the following question.
What system do we use to breathe?
a) Circulatory system
b) Digestive system
c) Urinary system
d) Respiratory system




4.    Here we have a chart of the parts of the respiratory systems human beings have. Can you recognize them?







5.    Busca el significado en español de cada una de las partes del diagrama anterior y escríbelos en la siguiente lista.


        Larynx _____________________
        Trachea ____________________
        Right main bronchu ___________
        Righ lungs __________________
        Nasal cavity _________________
        Left lung ___________________
Oral cavity  ___________________
Pharynx  _____________________
Left main bronchus  _____________
Bronchi  ______________________
Alveoli  ________________________
Diaphragm  ____________________

Enviar evidencias a englishworkpp@outlook.com con sus datos; grupo, nombre completo del alumno empezando por apellidos. (Procurar que su escritura sea clara)












Inglés.
2º secundaria “Centenario 5 de Mayo”
Cadereyta de Montes
School cycle: 2019-2020
Teacher: José Guadalupe Marcos Hipólito

Second grade
Social practice of the language
Read and rewrite informative texts from a particular field.
Environment
Academic and educational.
Specific competency
Rewrite information to explain how a machine or device works.
Product B
Poster about the operation of a machine or device.

Achievements
·         Selects and paraphrases sentences.
·         Organizes and links main ideas and the information explaining them, in a diagram.
·         Rewrites sentences in order to give explanations.


Nota
Enviar evidencias al siguiente correo englishworkpp@outlook.com deberá contener grado y grupo, nombre del alumno empezando por apellidos. De igual manera al enviar el correo agregar como asunto la misma información (grado, grupo y nombre)
Las evidencias pueden ser fotos de los trabajos realizados.



Actividades 18/ mayo / 2020 – 22/mayo/ 2020

 1. lee el vocabulario y su significado en inglés, en la segunda tabla escribe la descripción del vocabulario en español. Sigue el ejemplo.



Simple Machines
 force
Exerting pressure or influence over object or substance.
 friction
The act of a surface or an object rubbing against each other.
 fulcrum
The support on which a lever turns or is helped in moving or lifting something.
 inclined plane
A plank or plane surface put at an angle to a horizontal surface.
 lever
A bar which rests on a fulcrum.
 load
Amount of work a machine is expected to perform.
 machine
Any device that applies or changes the direction of power force, or motion.
 axle
Bar on which a wheel turns.
 power
Strength or force that can be exerted on other bodies.
 pull
To move, usually with force or effort.
 pulley
A wheel that has a groove in the rim where a rope can run and change the direction of the pull.
 push
To move something away by pressing against it.
 screw
Cylinder with a ridge winding around it. It's a simple machine.
 spring
Something that produces action, a moving force.
 tool
An instrument of work.
 torque
A force that causes rotation.
 wedge
To force an opening.
 wheel
A round frame that turns on a pin or shaft in its middle.
 work
An effort in doing or making something.


Palabra en ingles
Descripción en español
Force
Ejercer presión o influencia sobre un objeto o sustancia.
friction
El acto de una superficie o un objeto frotándose uno contra el otro.
fulcrum

inclined plane

lever

load

machine

axle

power

pull

pulley

push

screw

spring

tool

torque

wedge

wheel

work



Simple machines

2. Unscramble the Word below (desifra las palabras) y escribe la palabra 
correcta sobre la línea.
1. relev________________
2. eswcr________________
3. innelicd_______________
4. ylplue________________
5. eewdg_______________
6. exal_________________
7. rocfe________________
8. leehw________________
9. orwk________________
10. rpweo______________
11. tionfric_____________
12. macenih____________
13. ullp________________
14. phsu_______________
15. loot________________


                            3. Del vocabulario anterior dibuja la acción de cada una.

Ejemplo: 



 Enviar evidencias a englishworkpp@outlook.com con sus datos; 
grupo, nombre completo del alumno empezando por apellidos. 
(Procurar que su escritura sea clara)















Inglés
3º secundaria “Centenario 5 de Mayo”
Cadereyta de Montes
School cycle: 2019-2020
Teacher: José Guadalupe Marcos Hipólito


Social practice of the language: Read and rewrite informative texts from a particular field.
Environment: Academic and educational.
Specific competency: Write a short report about a historical event.
Product B:  Report anthology of historical events.

Achievements
·         Formulates questions in order to distinguish between main and secondary ideas.
·         Writes simple and complex sentences.
·         Links sentences together in order to make a paragraph.
·         Writes a short report, based on a model.
·         Check spelling conventions and adjusts language according to intended audience and purpose, to edit.

Nota
Enviar evidencias al siguiente correo englishworkpp@outlook.com deberá contener grado y grupo, nombre del alumno empezando por apellidos. De igual manera al enviar el correo agregar como asunto la misma información (grado, grupo y nombre)
Las evidencias pueden ser fotos de los trabajos realizados.





Actividades 18/ mayo / 2020 – 22/mayo/ 2020

Historical Events

1.    Read this article and complete the timeline of events in Octavio Paz life.
(Lee este artículo y completa la línea de tiempo de los eventos de la vida de Octavio paz)



2.    Match the questions to the answers.
When was Octavio Paz born?

____ a) in 1914.
Where was he born?

____ b) Sunstone.
What was his occupation?

____ c) On April 19th, 1998.
What is his best know poem?

____ d) In Mixcoac, Mexico City.
When did he die?

____ e) He was a poet, a critic and diplomat
When was Octavio Paz born?

____ a) in 1914.
3.    Investiga que son los conectores en inglés y para que se utilizan. Escríbelo las definiciones en inglés y en español y escribe algunos ejemplos de conectores.

________________________________________________

    Definición en inglés


Definición en español
___________________________________________________

 
 
 



4.    Read one more time the text and identify the connectors and underline them. (lee el texto una vez más, identifica los conectores y subráyalos) and answer the next question

How many did you find? _________________________

5.    Answer the next questions
What do you think the text is about?
Can you identify the topic? _______________________________
Identify unknown words in the text and underline them with blue color and write them. (Subraya las palabras que ya conocías en el texto y escribe un listado de ellas con su significado)
________________________________________________________________

Significado en español
________________________________________________________________

Palabras en ingles
 

 Enviar evidencias a englishworkpp@outlook.com con sus datos; grupo, nombre completo del alumno empezando por apellidos. (Procurar que su escritura sea clara)


2 comentarios: